biladi.se Forum Index

Menu
biladi.se Forum IndexHome
FAQFAQ
MemberlistMemberlist
UsergroupsUsergroups
RegisterRegister
ProfileProfile
Log in to check your private messagesMessages
Log inLogin/Out

Links
Biladi.se
Morocco Portal

Quick Search

Advanced Search

Who's Online
[ Administrator ]
[ Moderator ]

Tjejer, är vi sminkdockor eller personer?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Post new topic   Reply to topic    biladi.se Forum Index -> För ungdomar och barn
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Basketgirl93
Rank

PostPosted: Fri Apr 04, 2008 11:03 pm    Post subject: Tjejer, är vi sminkdockor eller personer?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Reply with quote

ALLA TJEJER LÄS:

Häromdagen sa en kille till mig. Ingen tjej är vacker utan smink.(!?) Då insåg jag hur påverkade folk är.

Hur folk har börjat tappa greppet om verkligheten. Vi tjejer ska vara pinnsmala, ha stora bröst och massa smink.

Då är man perfekt. En annan kille sa, Men gud va stora höftben! till en annan tjej,hallå?

När vi tjejer kommer in i puberteten får vi höftben. Vi får lår och rumpa. Vi är inte pinnar hela livet.

Jag tycker vi tjejer ska våga visa oss, utan smink, i mjukisbrallor OCH SKITA i vad folk tycker.

För jag är jag. Rätt och slätt. Och det står jag för, jag låtsas inte. För det är fel, att vara någon du inte är.

Det är obekvämt. FÖR DU ÄR PERFEKT SOM DU ÄR! Något extra kilo? Äh, bara mer att älska:)

Så tjejer, sträck på er, var stolta för vilka ni är. Smink är absolut inte fel. Jag vill bara att folk ska öppna ögonen för att vi oxå är männsikor.

Vi är kött och blod. Så dra på dig bikinin och sluta tro folk tycker du är tjock!

Njut av livet och bry dej inte om onödigheter.

Alla är vackra på sitt sätt.
[/b]
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
karima
Rank

PostPosted: Sat Apr 05, 2008 3:13 am    Post subject: tonåringen Reply with quote

I dag träffade jag världens goaste tjej, ni vet en sån " där" tonåring!!! Tonåring!, det kommer man väl ihåg hur det var! eller gör vi inte det? Jag kommer ihåg hur man försökte dölja de "växande" komplexen,,va jobbigt det var och att man gjorde allt för att försöka dölja det! Tonvis med smink för att dölja finnarna i ansiktet, kläderna för att dölja kroppen, sitt dåliga tonårshumör ,,,för att visa att det enda man ville var att få vara ifred för alla vuxna och även för sina jämngamla kamraters blickar på sin person som håller på att gå in i vuxenlivet! Jo jag kommer i håg en del,,,det gör jag,,,,Så idag står det då en sån där tonåring framför mig med massa envishet och med skinn på näsan,,,,hon vet minsann vad hon står för,,,vad hon kämpar för,,,,det samma som jag gjorde när jag var i hennes ålder,,,,,,men vet ni vad???? Det finns en stor skillnad på denna tonårstjejen och mig själv. Denna tjejen anser inte att hon behöver gömma sig själv för omvärlden för att bli vuxén, hon sminkar inte bort sitt söta ansikte,,,hon tar helt enkelt för sig och sitter med de vuxna för att göra sig hörd ,,,och även för att lyssna! Ödmjukhet i sin styrka som person,,,,,Mashallah,,,,,,vilken tonåring!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    biladi.se Forum Index -> För ungdomar och barn All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

This forum use phpBB

Biladi.se designed by ADK Media